Risto Rasku jest Starszym Wykładowcą w JAMK University of Applied Sciences w Finlandii. |
Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie strategicznego planowania i zarządzania spółką, opracowywania strategii marketingowych i komunikacyjnych, analizowania finansów korporacji oraz międzynarodowych transakcji finansowych.
Wykładowca marketingu w Szkole Biznesu Uniwersytetu Nauk Stosowanych (JAMK) w Jyväskylä oraz marketingu i zarządzania sportem na Uniwersytecie Nauk Stosowanych w Haaga-Helia w Helsinkach. Posiada także podyplomowy certyfikat Statusu Edukacji Kwalifikowanego Nauczyciela.
W JAMK jest koordynatorem programu zarządzania sportem, specjalistycznego programu marketingu sportowego oraz programów realizowanych wspólnie z Uniwersytetem Nauk Stosowanych w Haaga-Helia w Vierumäki w Finlandii. Odpowiada również za realizację krajowych i międzynarodowych projektów badawczych łączących badania i praktykę w biznesie w ramach koncepcji Sport Business School Finland.
Jako dziennikarz i producent YLE National Broadcasting Company przygotowywał i prowadził trzy różne programy muzyczne oraz był członkiem zespołu tworzącego przyszłe koncepcje programów, kanałów i produkcji. Tworzył pierwsze programy internetowe kanału radiowego YLE/Radio Keski-Suomi.
Będąc Dyrektorem Zarządzającym w UpMedia zajmował się strategicznym planowaniem, marketingiem, komunikacją, jak również zarządzaniem budżetem i personelem. Prowadził negocjacje z innymi właścicielami kanałów oraz sieci medialnych.